Od 1. septembra 2017. neka od novih vozila su već dobila homologaciju u skladu s Globalno usklađenim ispitnim postupkom za laka vozila (WLTP), koji predstavlja novi, realniji ispitni postupak za merenje potrošnje goriva i emisije CO2. Za putničke automobile WLTP je od 1. septembra 2018. u potpunosti zamenio prethodni ispitni postupak, Novi evropski ciklus vožnje (NEDC).
Ciklus vožnje WLTP-a (‚‚Globalno usklađenog ispitnog postupka za laka vozila") nudi rešenje za ono što su bile glavne zamerke NEDC-u (‚‚Novom evropskom ciklusu vožnje"). Konkretno, profil vožnje novog WLTP ciklusa vožnje bolje oslikava savremenu svakodnevnu eksploataciju automobila i ne meri se samo za osnovno vozilo, već uzima u obzir i uticaj dodatne opcione opreme.
Zbog realnijih ispitnih uslova, potrošnja goriva i emisija CO2 izmerena po WLTP-u je u mnogim slučajevima viša nego prema NEDC-u. Dnevna potrošnja goriva vozila umnogome zavisi od profila individualne eksploatacije, kao i od toga gde i kako se vozi: u gradskom saobraćaju, na otvorenom putu ili autoputu. Ove razlike su bolje prikazane u WLTP ciklusu vožnje. Umesto da samo izračunava vrednosti za eksploataciju prema teorijskom profilu vožnje ‚‚u gradu, van grada, kombinovanu" (kako je naznačeno u Uredbama (EC) br. 715/2007 i 692/2008), WLTP oslikava četiri pojedinačne vrednosti za različite, unapred određene profile putovanja (malu, srednju, visoku i ekstra-visoku) koje su zasnovane na statističkim istraživanjima, te analizi korisničkih profila i prosečnih vrednosti. Takođe, WLTP ciklus vožnje je daleko dinamičniji nego NEDC i odražava veće ubrzanje, veću prosečnu brzinu i veću maksimalnu brzinu.
Još uvek je zakonski obavezno objavljivati vrednosti za potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova prema NEDC-u. Ove vrednosti su preračunate iz vrednosti izmerenih prema WLTP-u.