Opel dizel
Čisto uživanje. Velika ušteda
Odaberite Opel dizel ako vam je važna:
- Mala potrošnja goriva, naročito kad vozite van grada
- Niska emisija CO2 kao kod hibridnog pogona
- Izuzetna izdržljivost motora koja omogućuje intenzivno korišćenje
- Visok obrtni moment: preko potreban kad prevozite težak teret
- Ukupni troškovi održavanja kao kod drugih tipova motora
Mitovi o dizel motorima:
1. Emisije
Mit
Dizeli emituju mnogo više štetnih gasova.
Činjenica
Savremeni dizel motori imaju manji negativan uticaj na životnu sredinu od drugih motora s untrašnjim sagorevanjem (na sledećoj stranici naći ćete informacije o našim efikasnim ekološkim rešenjima). Desumporizovano dizel gorivo podrazumeva zanemarljive količine sumpornih jedinjenja u poređenju s benzinom. Emisija ugljen-dioksida je zapravo niska kao kod vozila s hibridnim pogonom.
2. Odbijanje pristupa
Mit
Dizeli su zabranjeni u mnogim evropskim gradovima.
Činjenica
Zabrana postoji, ali samo u nekoliko gradova poput Štutgarta, Berlina, Madrida i Barselone, i odnosi se samo na stare automobile koji ne ispunjavaju savremene emisione standarde, odnosno najnoviji Euro 5 standard. Novi Opelovi dizel motori ispunjavaju strogi Euro 6.2 d-temp, pa čak i Euro 6.3 standard.
3. Buka
Mit
Dizeli proizvode više buke i vibracija.
Činjenica
Sekvencijalno direktno ubrizgavanje (koje se odvija u fazama) i varijabilne komore za sagorevanje značajno smanjuju porast pritiska prilikom ubrzanja, što doprinosi tihom radu. Zamajac s dvostrukom masom, balans vratila i nova tehnologija kačenja motora, dodatno smanjuju nivo buke i vibracija.
4. Ubrizgavanje
Mit
Sistemi za ubrizgavanje goriva su skupi i nepouzdani.
Činjenica
Nijedna tehnologija nije 100% pouzdana. Međutim, u normalnim uslovima, savremeni sistemi za ubrizgavanje goriva nude dugotrajnu izdržljivost kad ih pokreće kvalitetno gorivo. S druge strane, hibridi su opremljeni brojnim dodatnim sistemima i rešenjima, što povećava rizik od kvara.
5. Turbo punjenje
Mit
Tehnologija turbopunjenja nije ni pouzdana, ni trajna.
Činjenica
Danas kvar turbopunjača obično prouzrokuje nestručno i nepravilno korišćenje. Takođe, turbina u benzinskom motoru obično radi u težim uslovima, odnosno na višim temperaturama i većim brzinama.
6. Dvostruki zamajac
Mit
Zamena filtera za čestice i zamajca je skupa.
Činjenica
Elektronski kontrolisan pogonski sklop manje je izložen opterećenju, dok su savremeni zamajci s dvostrukom masom sačinjeni od visokokvalitetnih materijala, tako da se problemi praktično više i ne dešavaju. Pored toga, savremeni filteri čestica zahtevaju održavanje samo u automobilima s izuzetno velikom kilometražom, a čak i onda se više puta mogu očistiti i osvežiti u profesionalnim servisima.
7. Težina i dinamika
Mit
Mala dinamika i velika masa.
Činjenica
Pogonska snaga dizel motora daleko je veća nego kod benzinskih motora, ali je slična pogonskoj snazi hibridnih motora. Ovo se jasno vidi iz vrednosti obrtnog momenta. Čak i pod teškim teretom, dizel automobil ubrzava rafinirano i s malim brojem obrta. Istina je da dizel motor ima veću masu od klasičnog benzinskog motora, ali i dalje značajno manju od hibridnog sistema.
8. Potrošnja goriva
Mit
Potrošnja dizel motora u realnim uslovima jednaka je kao kod drugih motora.
Činjenica
Prosečan dizel automobil troši oko 15-20% manje goriva od benzinskog automobila. Kod težih vozila razlika u potrošnji može biti i veća. Pri dinamičnoj eksploataciji, tipični hibridni sistem gubi većinu svojih prednosti jer njegov motor s unutrašnjim sagorevanjem konstantno radi pod mnogo većim opterećenjem. U ovom slučaju, PHEV (hibridno električno vozilo s punjivom baterijom) se čini efikasnijim jer se može dopuniti iz eksternog izvora.
9. Hibridi
Mit
Dizeli su gori od hibrida.
Činjenica
Pored ograničenog unutrašnjeg prostora, hibridno vozilo ima i veliku masu i kompleksan sistem baterije, što značajno utiče na dinamiku vožnje. Električni režim je dostupan samo kod kraćih razdaljina i pri malim brzinama u gradskoj vožnji. Na dugim putovanjima, glavni motor s unutrašnjim sagorevanjem mora sam da se nosi sa svom dodatnom težinom, što utiče na ubzranje, potrošnju goriva i emisiju CO2.
10. Zagrevanje
Mit
Dizelima je potrebno više vremena da se zagreju.
Činjenica
Savremeni dizel motori, opremljeni sistemom aktivnog upravljanja hlađenjem, zagrevaju se jednako brzo kao benzinski motori.
Hemijska jedinjenja emitovana tokom procesa sagorevanja:
Opelovi dizel motori mogu smanjiti emisiju štetnih gasova na čak četvrtinu zakonski dozvoljenog limita. Naročito je važan nizak nivo azotovih oksida (NOx). Savremeni dizeli su čistiji od benzinskih motora!
(pogledajte vrednosti za Opel Astru – prosečna emisija kod dizel i benzinskih motora)